Bredbånd fra NextGenTel
NextGenTel tilbyr bredbånd gjennom mobilt nettverk, xDSL og fiber i hele Norge. Deres ønske er å være den smarte og effektive leverandøren av bredbånd, samtidig som deres kunder får de beste kundeopplevelsene. I 2014 hadde de en markedsandel på 7,4% på privatmarkedet.
NextGenTel leverer bredbånd i hele Norge, og har gjort dette siden 2000 da selskapet ble stiftet.
NextGenTel
Download: 90 Mbit/s
Upload: 30 Mbit/s
Bindingstid: 12 mnd
Etablering: 0,-
NextGenTel tilbyr dekning i hele Norge, du får høy hastighet til en lav pris.
Pris fra
299,- per mnd.
NextGenTel
NextGenTel har tjenester for bedrifter, privatkunder og borettslag. Der de leverer bredbånd over hele Norge og tilbyr fiber som gir et raskt nettverk. Deres bedrift gå gjennom Proximo.no.
Tjenester
NextGenTel har tjenester innen internett, mobilt internett, fasttelefon og TV og strømning. Fasttelefon blir stadig mindre vanlig å ha. Men dersom du fremdeles ønsker det er det bare å velge det abonnementet som passer deg.
Prisene varier ut ifra hva slags tjenester man ønsker, samt hvor mange. Sjekk også ut studentprisene, da de har egne studentpriser avhengig av hvor du bor.
Bredbånd fås i fiber, mobilt og xDSL. Bredbåndsabonnementet kommer i VDSL 60, 40 og 30, mens ADSL kommer i 20, 10, 5 og 2. Prisene varierer ut ifra om du er ny kunde eller eksisterende. For full prisliste kan du gå inn på: https://www.nextgentel.no/priser/bredband#bredbandsabonnement.
SmartRuter
En SmartRuter gjør at du enkelt kan ta kontroll over ditt trådløse nett med en smart app. I dagens teknologiske samfunn er det alltid gøy når man har nye funksjoner og enda smartere løsning enn de gamle.
NextGenTel har nå kommet med en app som gjør at du ikke lenger trenger en fysisk ruter. Her styrer du internett helt enkelt gjennom appen på telefonen og programvaren kan installeres på din gamle ruter om ønskelig. I den samme applikasjonen kan du måle netthastigheten og ha foreldrekontroll. På denne måten kan styre nettilgang på hver enkelt i huset, samt bruksmønster.
Mobilt bredbånd
Mobilt bredbånd gjør at du kan dra på hytten og være sikker på at du har internett med. Dette fungerer over hele Norge via nettbrett, telefon eller PC. Det mobile bredbåndet fra NextGenTel bli levert av søsterselskapet Telio.
De ulike mobile bredbåndene man kan velge mellom er 4G miniruter, hjemmeruter eller gjennom Telio. Der man kan velge datapakker fra 5 til 100 GB.
Priser
Ruter | Engangspris |
Miniruter uten bindingstid | 999 |
Hjemmeruter uten bindingstid | 1799 |
Antall GB | Pris per måned |
5 | 149 |
10 | 229 |
20 | 299 |
100 | 599 |
TV
TV kan du få dersom du har internett fra NextGenTel. De fine med denne TV-pakken er at du enkelt kan styre din egen kanalpakke med grunnpakker og forskjellige tilleggspakker.
En annen stor fordel er at pakkene er uten bindingstid. Noe som gjør at du kan ha sportskanaler i sesongen, men ellers velge en annen pakke. Dersom du allerede er kunde er det bare å gå inn på min side for å velge grunnpakker. Eventuelt tilleggspakker som du måtte ønske.
Webmail
webmail, også kalt Broadpark, er en online tjeneste der du kan lese epost på nett gjennom webmail.broadpark.no.
Tilleggstjenester
Nextgentel tilbyr flere ulike tilleggstjenester, deriblant Smartruter som nevnt ovenfor. Videre tilbyr de sikkerhet som holder enhetene dine fri for virus, trojaner og spionprogrammer. Dette får du på en enkelt måte gjennom virusbeskyttelse, nettleser- nettbankbeskyttelse og nettverksbeskyttelse. Med tanken på hvor mye vi har på mobilen, nettbrett og PC i dag er det viktig å ha god sikkerhet.
En annen tilleggstjeneste er Sync. Som er en cloud-lagringsløsning der du kan lagre dine filer og bilder på en trygg og enkelt måte. Dersom du har et internettabonnement får du 5GB inkludert. Øvrig lagring har en prislapp fra 29 til 99kr mnd.
Det smarte med cloud-løsningen er at det er automatisk lagring slik at du slipper å tenke på noe. Det er en sikker løsning og du har alltid tilgang uansett hvor du er.
Sist, men ikke minst kan man skaffe kraftigere WiFi-løsning som sikrer deg enda bedre trådløst nett.
Kundeservice
Skulle det oppstå problemer kan du ta kontakt med kundeservice om du ønsker det. Åpningstider er hverdager 8-21 og lørdager 10-18 på chatten, e-post, Facebook Messenger,.eller per telefon (987 07 979). Dersom det er utenfor åpningstider kan du gå til hjelpesider der du ofte vil finne svar på det du har problemer med.
Erfaringer
Erfaringer andre kunder har hatt, kan du lese mer om på nettet. Er du usikker eller i tvil kan det være lurt å forhøre seg med bekjente om de har noen erfaringer. Dette er ofte en bedre måte og finne ut av hvordan selskapet er. Da de kan fortelle deg fordeler og ulemper.
Hva synes du om tjenesten vår?
Vi setter pris på dine tilbakemeldinger, enten det er ris eller ros. Du kan vurdere oss ved å klikke på antall stjerner du synes vi fortjener.